Nieuwsbrief:

Gilex Motoren


www.gilex.nl
075-2071002
Dealer van: 

HUSQVARNA


Even voorstellen, wat is Gilex. In 1988 hebben Gino en Lex "Joop van Wees motoren" overgenomen wat al 30 jaar een gevestigde naam was in hartje Amsterdam en het bedrijf Gilex Motoren genoemd. In 1989 begonnen wij als een van de eerste Nederlandse bedrijven met het importeren van motoren en onderdelen uit de Verenigde Staten. Binnen een aantal jaren groeide we uit tot één van de grootste motorzaken van Amsterdam. In 1998 gaat Lex alleen door met Gilex en neemt in 1999 René Cortie motoren over. Een bedrijf dat zeer groot was in onderdelen. Wij hebben heel veel (slijtage) onderdelen op voorraad van motoren vanaf +/- 1975 tot heden. In januari 2001 hebben we Pro Carbon ingelijfd, wat zich vooral bezig hield met importeren van speciale onderdelen. Op dit moment ligt onze aandacht vooral op motoronderhoud, verkoop van occasions en onderdelen, het zoeken in opdracht van klant naar een specifieke motorfiets / speciale race- of klassieke motoren (vanuit VS, Japan, Europa) en scooterverhuur. Als u vragen heeft, horen wij graag van u
Alle motoren van Gilex Motoren
40 motoren gevonden
SUZUKI GSR 600
SUZUKI GSR 600
€ 3.450,- p/mnd klik hier
2007, 41000 Km
BMW F 800 S
BMW F 800 S
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2009, 49945 Km
HONDA SH 300i
HONDA SH 300i
€ 2.450,- p/mnd klik hier
2009, 29000 Km
HONDA SH 150i
HONDA SH 150i
€ 2.450,- p/mnd klik hier
2015, 32000 Km
SUZUKI AN 400 BURGMAN ABS
SUZUKI AN 400 BURGMAN ABS
€ 3.750,- p/mnd klik hier
2010, 10000 Km
SUZUKI AN 400 BURGMAN
SUZUKI AN 400 BURGMAN
€ 995,- p/mnd klik hier
2000, 97000 Km
BMW R 1200 ST
BMW R 1200 ST
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2005, 51000 Km
HONDA CB 1100 SF X-11
HONDA CB 1100 SF X-11
€ 3.250,- p/mnd klik hier
2001, 34000 Km
YAMAHA BT 1100 BULLDOG
YAMAHA BT 1100 BULLDOG
€ 3.450,- p/mnd klik hier
2004, 21000 Km
BMW F 800 R
BMW F 800 R
€ 3.950,- € 4.450,- p/mnd klik hier
2010, 61400 Km
DUCATI M 620 I.E.
DUCATI M 620 I.E.
€ 2.650,- p/mnd klik hier
2006, 26000 Km
BMW R 1200 S ABS
BMW R 1200 S ABS
€ 5.950,- p/mnd klik hier
2006, 38000 Km
HONDA SH 150i C-ABS
HONDA SH 150i C-ABS
€ 2.150,- p/mnd klik hier
2013, 21000 Km
HONDA GL 1800 GOLDWING TOURING DELUXE
HONDA GL 1800 GOLDWING TOURING DELUXE
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2004, 62000 Km
KAWASAKI GPX 600 R
KAWASAKI GPX 600 R
€ 600,- € 1.250,- p/mnd klik hier
1991, 23000 Km
SUZUKI GSF 650 S BANDIT ABS
SUZUKI GSF 650 S BANDIT ABS
€ 2.450,- p/mnd klik hier
2007, 70000 Km
HONDA FORZA 300
HONDA FORZA 300
€ 2.950,- p/mnd klik hier
2013, 29800 Km
HARLEY-DAVIDSON SUPER GLIDE T-SPORT FXDXT DYNA
HARLEY-DAVIDSON SUPER GLIDE T-SPORT FXDXT DYNA
€ 7.950,- p/mnd klik hier
2001, 71000 Km
HARLEY-DAVIDSON WIDE GLIDE FXDWG DYNA
HARLEY-DAVIDSON WIDE GLIDE FXDWG DYNA
€ 6.950,- p/mnd klik hier
1994, 51000 Km
HONDA VFR 1200 F C-ABS
HONDA VFR 1200 F C-ABS
€ 6.950,- p/mnd klik hier
2014, 51000 Km
Een stukje historie: AERMACCHI in 1958 - 1958 250 cc Aermacchi Chimera Dit nieuwe model werd geïntroduceerd in 1956. Alhowel er veel belangstelling werd getoond verkocht dit model niet goed, zowel in als buiten Italië. Daarop werd besloten dit model te strippen om er een meer bijzondere machine van te maken. Bianchi keerde terug naar de tekentafel met in zijn achterhoofd de duidelijke opdracht om zo min mogelijk verdere fabricagekosten te maken. Dit verklaart de enkele-buis achterbrug en de horizontale positie van het blok, beide toepassingen die voor de originele eerste uitvoering werden gebruikt. Op dat momemt, toen Italiaanse designers overmaat-zuigerstangen als een must zagen besloot Bianchi de Chimera een andere drijfstang te geven, de zgn. push-rod . Dit was in het belang van een vereenvoudigde onderhoudsintensiteit en maakte een OHC inrichting niet noodzakelijk. In de verdere ontwikkeling van een race-versie voor Aermacchi werd dit concept dan ook succesvol. De eerste introductie van de Chimera was een 175 cc machine maar eerder was achter de schermen ook al gewerkt aan een 250 cc versie waardoor beide modellen gezamenlijk op de wegen verschenen. Gedurende een lange tijd werd door Aermacchi hun sportpotentieel onderzocht. In 1957 werd een getuned 175 cc model, met 16 pk in plaats van de standaard 14 pk (beide bij 8.000 toeren), beschikbaar gemaakt voor gebruik in de Italiaanse GP s. Later werden de 250 cc modellen populair onder de racers. Het debuut van deze machine geschiedde tijdens de in 1960 gehouden Duitse GP met als coureur Alberto Pagani en was een zo groot succes tusse de creme de la creme dat men besloot deze macine in een beperkt aantal ook particulier aan te bieden.
© 2000 - 2025 Motoroccasion