Nieuwsbrief:

Harry Meijer B.V.


www.harry-meijer.nl
020-6592580
Dealer van:Lid BOVAG

BMW


Alle motoren van Harry Meijer B.V.
47 motoren gevonden
BMW R 1250 R
BMW R 1250 R
€ 20.950,- p/mnd klik hier
2024, 1600 Km
Merkdealer
BMW R NINE T SCRAMBLER
BMW R NINE T SCRAMBLER
€ 17.950,- p/mnd klik hier
2024, 1500 Km
Merkdealer
BMW R 12
BMW R 12
€ 18.500,- p/mnd klik hier
2024, 4500 Km
Merkdealer
BMW R 18
BMW R 18
€ 23.950,- p/mnd klik hier
2023, 2700 Km
Merkdealer
BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS
€ 19.500,- p/mnd klik hier
2019, 30200 Km
Merkdealer
BMW R 1250 RS
BMW R 1250 RS
€ 17.950,- p/mnd klik hier
2022, 14950 Km
Merkdealer
BMW CE 02
BMW CE 02
€ 7.950,- p/mnd klik hier
2024, 501 Km
Merkdealer
BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS
€ 17.950,- p/mnd klik hier
2019, 19900 Km
Merkdealer
BMW R 1200 GS ADVENTURE
BMW R 1200 GS ADVENTURE
€ 13.950,- p/mnd klik hier
2014, 46750 Km
Merkdealer
BMW R 1300 GS
BMW R 1300 GS
€ 28.500,- p/mnd klik hier
2024, 3900 Km
Merkdealer
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 21.950,- p/mnd klik hier
2021, 26700 Km
Merkdealer
BMW CE 04
BMW CE 04
€ 14.500,- p/mnd klik hier
2024, 1600 Km
Merkdealer
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 28.500,- p/mnd klik hier
2023, 4500 Km
Merkdealer
BMW CE 04
BMW CE 04
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2023, 900 Km
Merkdealer
BMW R 1300 GS
BMW R 1300 GS
€ 24.500,- p/mnd klik hier
2024, 4700 Km
Merkdealer
BMW R 1200 RS
BMW R 1200 RS
€ 13.500,- p/mnd klik hier
2017, 9500 Km
Merkdealer
BMW F 900 GS
BMW F 900 GS
€ 17.950,- p/mnd klik hier
2024, 4500 Km
Merkdealer
BMW G 310 GS
BMW G 310 GS
€ 7.500,- p/mnd klik hier
2024, 1000 Km
Merkdealer
BMW R NINE T URBAN GS
BMW R NINE T URBAN GS
€ 18.500,- p/mnd klik hier
2024, 2300 Km
Merkdealer
BMW R 18 TRANSCONTINENTAL
BMW R 18 TRANSCONTINENTAL
€ 29.950,- p/mnd klik hier
2023, 3700 Km
Merkdealer
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept. Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs. De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952. De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen. Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion