Jager Motoren sinds 2000 actief in de motorbranche
In augustus 2000 heeft Arjan Jager zijn bedrijf Jager Motoren opgericht. Tot 2009 was het bedrijf gevestigd aan de Lavalstraat in Hoogeveen op Industrieterrein de Wieken. Het pand op deze locatie werd echter te klein en vanaf 2009 is Jager Motoren gevestigd in haar nieuwe bedrijfspand op bedrijventerrein De Buitenvaart te Hoogeveen.
De prachtige showroom is zeker een bezoek waard. Op de verkoopvloer van meer dan 2500 m2 staan gemiddeld 300 motoren te wachten op een nieuwe eigenaar. Alle gangbare motormerken zijn vertegenwoordigd en voor elke liefhebber is er voldoende aanbod.
Staat uw motor er niet tussen dan kunt u ons dat via onze website laten weten. U geeft aan wat u zoekt en wij zetten ons in uw droommotor voor u te vinden.
Uiteraard beschikt Jager Motoren over een ruime en moderne werkplaats waar gewerkt wordt met geavanceerde apparatuur en goede gereedschappen. De medewerkers van de werkplaats doen elke dag hun best u weer veilig en met een goed gevoel de weg op te helpen. Indien u wilt kunt u gebruik maken van onze haal- en brengservice door heel Nederland. Ook zijn er mogelijkheden om gedurende de wintermaanden uw motorfiets bij Jager Motoren te stallen.
Op de kledingverdieping vindt u bij Jager Motoren aan de Buitenvaart alle kleding en accessoires die u nodig heeft om goed beschermd op uw motor te stappen. Daarbij speelt het comfort en uiterlijk van de kleding een niet onbelangrijke rol. Daarom zijn we dealer van de merken Alpinestars, Rev ‘it, Shoei, Shark en Scorpion en hebben we een mooie dames- , kinder- en herencollectie van kleding, schoenen helmen en accessoires.
Het gehele team van Jager Motoren te Hoogeveen heet u van harte welkom in haar showroom en werkplaats aan de Buitenvaart 1214. Kijkt u voor onze openingstijden elders op deze website. De koffie staat altijd klaar. Er is een mooie leestafel en kinderspeelhoek aanwezig.
Een stukje historie: AERMACCHI in 1955 - Behoorlijk tegenvallend was de daaropvolgende creatie, de 250 cc twin (twee 125s gekoppeld) die gefabriceerd werd in 1953 en 54. In 1955 ontwierp Tonti een recordbreker. Er werd in die dagen al gebruik gemaakt van windtunnels en andere faciliteiten en technieken die men vanuit hun vliegtuigkennis ook in deze industrie toepasten. De vliegtuigproductie had men in die dagen meer naar de civiele sector laten glijden. De recordbreker werd aangedreven met dubbele-OHC motoren met een 48 cc en 75 cc capaciteit. Dit was een voorbeeld van de eerste -vliegende sigaren- die erg laag waren en bijna 3 meter lang. Het motorblok werd achter de bestuurder geplaatst. De achterwaarts geplaatste cilinders werden onder een hoek van 20 graden geplaatst. De overmaat nokken werden met een ketting aangedreven. Boring en slag waren 44,5 bij 43 mm voor de grotere en 40 mm bij 39 mm voor de kleinere cilinder. En met een compressieverhouding van 10:1 was het vermogen een dikke 9 pk bij 11.000 toeren voor de 75 cc en 7 pk bij 12.000 toeren voor de 48 cc - behoorlijk goede cijfers wanneer je je bedenkt dat dit zich afspeelde in 1955 waarbij de brandstof in die tijd ook nog niet van de kwaliteit was die we nu kennen. Het motorblok, die was uitgerust met een oliebad smering, lag in lijn met een vier-versnellingen schakelbak. De eindaandrijving geschiedde met een ketting. Het gewicht was 97 kilogram, de velgdiameter 18 inch.