![](/media/images/motorjaarboek/2008/BMW/BMW_R_1200_S.JPG) |
Motor | 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1170 |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting in inlaattraject |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-K met roluitschakeling, dubbele ontsteking |
Vermogen | 122|90|8250 |
Max. koppel | 112|6800 |
Koppeling | enkelvoudige droge plaat, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | constant-mesh 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | |
Frame | driedelig, meedragende motor en versnellingsbak |
Vering voor | BMW Telelever, Veerweg 110 mm |
Vering achter | Enkelzijdig aluminium swingarm metBMW Paralever |
Remmen voor | EVO remsysteem met dubbele zwevende remschijven,(Ø 320 mm) |
Remmen achter | enkele schijfrem (Ø 265 mm) |
Voorband | 120/70 - 17 |
Achterband | 180/55 - 17 |
Wielbasis | 1487 |
Lengte | 2151 |
Breedte | 870 |
Hoogte | 1177 |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | 213 |
Leverbare kleuren | Geel,rood,zwart,grijs |
Beschrijving | Gebouwd voor de ideale lijn - da’s pas rijplezier.
Weekend, ‘s ochtends vroeg, het is droog en zonnig. De stemming zit er meteen in. Ontbijtje, in het leer en wegwezen. Van de ene bocht naar de andere - lange snelle en korte scherpe wisselen elkaar af. Vol in de remmen, krachtige acceleratie en altijd helemaal één met je machine. Langs de ideale lijn het grensgebied steeds verder verkennen. En dat alles met een inspirerende sound. Met de sportiefste boxer aller tijden is het allemaal voor ... |