Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Welkom bij Motorplanet Almere
Deze motorfiets word je aangeboden door BOVAG Dealerbedrijf Motorplanet Almere, de Kawasaki dealer van Flevoland met meer dan 700m2 motorplezier! Naast nieuwe Kawasaki motoren hebben wij in onze showroom ook altijd een ruime selectie occasions met BOVAG garantie op voorraad. Daarnaast beschikken wij over een eigen werkplaats en een zeer uitgebreide kledingshop.
Motorplanet Almere is jouw Kawasaki dealer en Honda specialist voor de regio Emmeloord, Lelystad, Dronten, Almere, Hilversum, Laren, Blaricum. Nieuwsgierig geworden? Loop dan gerust eens bij ons binnen, je bent van harte welkom!
Geïnteresseerd in deze motor?
Bel voor meer informatie met 036-534 6886 of chat direct met ons via Whatsapp op 06-1420 2009
Inruil van je huidige motor, auto of boot is mogelijk en wij helpen je graag bij het vinden van een passende financiering.
Motorplanet Almere
Markerkant 15-18
1314 AX Almere
Tel: 036 – 534 68 86
Whatsapp: 06-14202009
E-mail: info@motorplanetalmere.nl
www.motorplanetalmere.nl
Openingstijden:
Dinsdag: 09.00 – 18.00
Woensdag: 09.00 – 18.00
Donderdag: 09.00 – 18.00
Vrijdag: 09.00 – 18.00
Zaterdag 09.00-17.00
Zondag & Maandag: Gesloten
Kijk voor ons complete aanbod op WWW.MOTORPLANET.NL
Opties en Accessoires: Akrapovic demper
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 80 mm x 80 mm |
Cilinder inhoud | 999 cc |
Comp. verhouding | 12.1 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 165 pk / 121 kW bij 11000 tpm |
Max. koppel | 114 Nm bij 9.250 tpm |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met rechte vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17.5 liter |
Topsnelheid | >200 km/u |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 46 mm, in- en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 120 mm. |
Vering achter | dubbelzijdige swingarm van gegoten aluminium, continue instelbare in- en uitgaande demping (hoge en lage snelheden). Veeruitslag 120 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 220 mm, dikte 5 mm, zwevende 1-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1,439 mm |
Lengte | 2.057 mm |
Breedte | 845 mm |
Hoogte | 1.228 mm |
Zithoogte | 814 mm |
Drooggewicht | 205 kg |
Leverbare kleuren | Catalanograu Uni, Lightwhite Uni/Lupinblau Metallic/Racingred Uni, Racingred Uni/Blackstorm Metallic |
Beschrijving | Is jouw hartslag rechtstreeks verbonden met de toerenteller? Dan is de S 1000 R jouw roadster – gestript tot de essentie, gemaximaliseerd voor puur rijplezier. Zijn agressieve motorblok met 121 kW (165 pk) tovert bij elke stijging van het toerental een glimlach op jouw gezicht. Het rijke geluid van de nieuwe HP titanium uitlaat laat er geen twijfel over bestaan: dit is hoe het leven op de inhaalstrook hoort te klinken. |
| Dealerschappen: AGM, KAWASAKI |
Alweer 12 jaar geleden opende Motorplanet haar deuren aan de Markerkant en is in de loop van de jaren uitgegroeid tot een vertrouwd aanspreek- en ontmoetingspunt.
Wij hebben ruim 700m2 motorplezier!!
Zo hebben wij een eigen werkplaats en kledingshop.
In de showroom vindt men naast de nieuwste Kawasaki modellen en diverse demo’s ook occasions van alle merken, welke met fabrieksgarantie of Bovaggarantie worden verkocht.
Ook informeren wij u graag over de mogelijkheden wanneer u zakelijk een motor wil aanschaffenof een financiering wil aanvragen. Ook helpen wij u graag met het verzekeren van uw motorfiets, het goed beveiligd achterlaten van uw motorfiets met bijvoorbeeld een GPS tracker of uw motor te verkopen met ons als tussenpersoon.
Bent u in de buurt? Wacht niet langer en loop eens binnen, de koffie staat altijd voor u klaar!
 | Almere, Flevoland |
 | 036-5346886 |
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken