|
Motor | Desmosedici Stradale 90 V4, naar achteren draaiende krukas, 4 desmodromatisch bediende kleppen per cilinder, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 81|53.5 |
Cilinder inhoud | 1.103 |
Comp. verhouding | 14:1 |
Kleppen | 16 |
Brandstof toevoer | elektronisch brandstofinspuitsysteem. dubbele verstuivers per cilinder. volledige ellipsvormige gasklephuizen met Ride-by-Wire. Inlaatsysteem met variabele lengte |
Ontsteking | |
Vermogen | 214|157.5|13.000 |
Max. koppel | 124|10.000 |
Koppeling | Hydraulische natte multiplaatkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | Ketting, Z15/Z43 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Aluminiumlegering frame |
Vering voor | Volledig verstelbare Showa BPF-vork. 43 mm verchroomde binnenbanden |
Vering achter | Volledig instelbare Sachs unit. Aluminium enkelzijdige swingarm |
Remmen voor | 2x 330mm semi zwevende schijven, radiaal gemonteerde Brembo Monobloc Stylema (M4.30) 4-zuiger remklauwen met Bosch ABS |
Remmen achter | 245mm Schijf, 2-zuiger remklauw met Bosch ABS |
Voorband | Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17 |
Achterband | Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17 |
Wielbasis | 1.469 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | 175 |
Leverbare kleuren | Ducati Red |
Beschrijving | De 2020 versie van de Panigale V4 verhoogt de prestaties nog verder en tilt het circuitrijden naar een hoger niveau voor zowel amateurs als profs.
Een reeks verfijningen zorgt voor een gemakkelijker, gebruiksvriendelijker en minder vermoeiend rijgedrag, terwijl de motor tegelijkertijd sneller is, niet alleen op individuele ronden, maar gedurende hele sessies. Het Aero Pack biedt een betere bescherming van de luchtstroom en verbetert de algehele stabiliteit van het voertuig, wat het vertrouwen vergroot. Het voorframe daarentegen wijzigt de stijfheid om een beter gevoel te geven bij extreme hellingshoeken.
De technici van Ducati en Ducati Corse hebben de feedback/datanummers van klanten over de hele wereld en van de Superbike World Championship events verzamelt. Hun analyse heeft geleid tot een reeks aërodynamische veranderingen in het chassis, de elektronische controle en de Ride by Wire-mapping: ontworpen om de stabiliteit en de draaisnelheid te verhogen, maken deze veranderingen het gemakkelijker om bochten te nemen en zorgen ze ervoor dat rijders meer vertrouwen hebben in de controle over het gasbediening.
De S-versie wordt geleverd met Ohlins event-based electronic control; dit maakt gebruik van het tweede generatie Ohlins Smart EC (Electronic Control) systeem dat het volledige potentieel van de IMU 6D benut. |