Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Te koop
Honda cbf1000fa abs bj 2013
nette en goede motor
-handvatverwarming
-2 koffers
- Voor informatie gewoon even bellen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
![](/media/images/motorjaarboek/2012/Honda/conf_xl_cbf1000f_black_2010.jpg) |
Motor | Watergekoelde 4-takt 4-cilinder in lijn |
Boring x slag | 75|56.6 |
Cilinder inhoud | 998 |
Comp. verhouding | 11.2 |
Kleppen | 16 kleps DOHC |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische branstofinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 107|79|9000 |
Max. koppel | 96|6500 |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | #530 O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | 41 mm cartridge-type telescoopvork, 120 mm veerweg |
Vering achter | Pro-Link met gasgevulde HMAS demper, 120 mm veerweg |
Remmen voor | Twee zwevend gemonteerde 296 x 4,5 mm remschijven met gecombineerde 3-zuiger remklauw en sintermetalen remblokken |
Remmen achter | 240 x 6 mm remschijf, hydraulisch bediend met 3-zuiger remklauw en sintermetalen remblokken |
Voorband | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Achterband | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Wielbasis | 1.495 |
Lengte | 2.210 |
Breedte | 780 |
Hoogte | 1.220 |
Zithoogte | 795 |
Drooggewicht | 245 (Rijklaar gewicht) |
Leverbare kleuren | Pearl Nightstar Black . Quasar Silver Metallic. Pearl Cool White |
Beschrijving | Meer kracht en comfort voor nieuwe Honda CBF1000F
De nieuwe CBF1000F is een zeer toegankelijke, allround motorfiets die geschikt is voor dagelijks woon-werkverkeer, toerritten en vakantiereizen. De krachtige viercilinder lijnmotor ontplooit zijn vermogen even soepel als gecontroleerd, vooral in het lage- en het middentoerengebied. |
Welkom bij Frans Motoren
Graag stel ik me aan u voor:
Mijn naam is Frans van der Linden.
Zover als mijn geheugen terug gaat herinner ik me mijn interesse voor gemotoriseerde voertuigen.
Vanaf mijn 18e jaar houd ik me veel bezig met het in- en verkopen en repareren van schademotoren.
Sinds enkele jaren ben ik bedrijfsmatig actief in het:
- in- en verkopen van gebruikte motoren
- in- en verkopen van schademotoren
- in- en verkopen van gebruikte motoronderdelen
- op kleine schaal uitvoeren van schadereparaties
- uitvoeren van onderhoudsbeurten
Frans Motoren is een RDW en VbV erkend bedrijf.
Voor informatie of het aanbieden van een motor of onderdelen kunt u contact met me opnemen via het contactformulier in de rubriek 'Contact'.
Onderdelen worden indien gewenst via TNT post onder rembours verzonden.
![](/icon-location.png) | Sint-Oedenrode, Noord-Brabant |
![](/icon-tel.png) | 06-20642741 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken