Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
DE START VAN HET AVONTUUR
Sommigen hebben het geluk het al op jonge leeftijd te ontdekken.
Eenvoudig te starten, eenvoudig in gebruik en altijd plezierig De CRF50F staat algemeen bekend als de ultieme minibike en de keuze bij uitstek voor beginnende rijders wereldwijd. Zijn omgekeerde voorvork, 49 cc motorblok, eenvoudige versnellingsbak met automatische koppeling en lage zadelhoogte maken letterlijk kinderspel van rijden met de CRF50F. De CRF is stevig en degelijk gebouwd met de vormgeving van een volwassen motor en nieuwe grafische wedstrijdelementen. Deze motor doet de plezierbarometer bij de kleinste familieleden binnen de kortste keer rood aanlopen - Honda rood.
Deze CRF50F is uit voorraad leverbaar
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoelde 4-takt, 2-kleps SOHC 1 cilinder |
Boring x slag | 39|41.4 |
Cilinder inhoud | 49 |
Comp. verhouding | 10:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | |2,2| |
Max. koppel | 3,43| |
Koppeling | automatisch |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | Rollenketting |
Starter | kickstart |
Tankinhoud | 2,6 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | 21,7 mm omgekeerde telescopische vork, 87 mm asafstand |
Vering achter | Monoshock cantilever swingarm, 70 mm veerweg |
Remmen voor | 80 mm voorloop / nalooptrommel |
Remmen achter | 80 mm voorloop / nalooptrommel |
Voorband | 2.50 10 (33) |
Achterband | 2.50 10 (33) |
Wielbasis | 911 |
Lengte | 1.302 |
Breedte | 581 |
Hoogte | 774 |
Zithoogte | 548 |
Drooggewicht | 50 |
Leverbare kleuren | Exttreme Red |
Beschrijving | Makkelijk te starten, gebruiksvriendelijk, en áltijd leuk. Openlijk erkend als de ultieme minibike, is de CRF50F de keuze van beginnende rijders vanuit de hele wereld. Dankzij de upside-down voorvork, de motor met 49 cc, de soepele versnellingsbak met automatische koppeling en de lage zithoogte is de CRF50F een makkie om te hanteren. Stevig en degelijk, met de vormgeving van een volwassen motorfiets en nieuwe grafische race-elementen; deze CRF zorgt er voor dat de pleziermeters van de kleinste rijders in het gezin al snel in het rood staan - Honda rood. |
Welkom bij Benjan Motoren!
Benjan Motoren, opgericht in september 1992 door Ben Schuurman en Jan Breedveld richt zich op de verkoop van Honda Motoren. Het bedrijf is van het begin af aan gevestigd in Ridderkerk en is ontstaan als hobbie en passie voor motoren.
Bij ons kunt u ook terecht voor occacions van diverse merken.
 | Ridderkerk, Zuid-Holland |
 | 0180-418952 |
Wist u dat: In de motortaal "Bromnozem" betekent: De oorspronkelijke betekenis van nozem is volgens Van Dale een onbeholpen ventje, een schaap, een jongen die net aan de rokken van z’n moeder is ontgroeid, een nozempie. Daar zou aan kunnen worden toegevoegd: en die zich van de weeromstuit tegen z’n ouders ging afzetten. Bromnozem is
een tijdsgebonden term die gebezigd werd vanaf het midden van de jaren vijftig tot het midden van de j aren zestig. Allereerst was een nozem een jongeman van rond de zeventien die zich in het uitgaansleven van de grote stad een zekere faam wist te verwerven onder soortgenoten als branieschopper. Het indruk maken op de meisjes was daarbij niet onbelangrijk. Het uiterlijk van de nozem werd geaccentueerd door een pak met strakke broekspijpen en een typisch colbert, een vetkuif met brillantine en bordeelsluipers (zie ook de foto’s van Ed van der Elsken).
Wanneer nozems op brommers verschenen, kwamen er leren jekkers, stiletto’s, kauwgom en sigaretten aan te pas. De brommers, modellen van het type buikschuiver, werden vaak getooid met vossestaarten al dan niet op een spriet achterop de brommer gemonteerd. Als brozems wisten deze jongeren uiting te geven aan hun verzet tegen ouders en gevestigde orde, maar soms terroriseerden zij stadswijken met allerlei vormen van kleine criminaliteit. Tevens ontstonden bendes van bromnozems. Hun muziek werd de opkomende Rock ’n’ Roll en niet de jazz
van studerende leeftijdsgenoten (zie Jan Hazekamp, Rondhangen als tijdverdrijf. Over het onder-elkaar-zijn van jongens en meisjes in de vrije tijd, Amsterdam 1985).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken