Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
We snappen het. Je moet ergens heen. En dit is de start van jouw reis. Sinds 2013 is onze MSX125 Grom de uitverkoren motor voor een hele nieuwe generatie jonge rijders.
En het is geen raadsel hoe dat komt; dit is een kleine motor met volledig unieke looks, en de specs, de ophanging en de remmen van een volwaardige motorfiets. Voeg daar een levendige, luchtgekoelde 125cc-motor met 5-bak, stralende nieuwe kleuren en graphics aan toe - en een scherp gestijlde onderkuip - en de Grom transformeert bij de eerste beroering van het gashendel van een vervoersmiddel op zakformaat tot de ultieme reisgezel.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoelde 2 - kleps ééncilinder |
Boring x slag | 52|57 |
Cilinder inhoud | 124.9 |
Comp. verhouding | 10.0:1 |
Kleppen | 2 |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronisch brandstofinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 10|7| |
Max. koppel | 11|6000 |
Koppeling | Natte meerplaatskoppeling |
Versnellingsbak | 4 Versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 55 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen ruggengraatframe |
Vering voor | USD voorvork, 31mm |
Vering achter | Monoshock, stalen swingarm |
Remmen voor | 220mm enkele wave type schijf met tweezuigerklauw en remblokken |
Remmen achter | 190 mm enkele wave type remschijf met enkelzuigerklauw en remblokken |
Voorband | 120/70-12 |
Achterband | 130/70-12 |
Wielbasis | 1200 |
Lengte | 1760 |
Breedte | 720 |
Hoogte | 1015 |
Zithoogte | 765 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM |
Passie voor motoren.
Sinds 1956 is dat de drive achter Mulders Motorcycles in Veendam (Groningen).
Eigenaar Jan Renken en zijn team van deskundige verkopers en monteurs zijn zelf fervente motorrijders. Ze weten als geen ander wat het is om u koning op de weg te laten voelen ... Mulders Motorcycles beschikt over een zeer moderne werkplaats, waar u prima terecht kunt voor onderhoud en reparatie.
Bij Mulders Motorcycles is uw motor, scooter, brommer, quad enzo-voort in prima handen zodat u atijd veilig onderweg bent. Met standaard meer dan 150 nieuwe en gebruikte motoren op voorraad is Mulders Motorcycles de grootste motordealer in Noord-Nederland.
Of u nou een nieuwe motor of een occasion wilt kopen, Mulders Motorcycles is de motorzaak waar u moet zijn. Tuningspecialist. In motor en motorcross tuning optimalisering van het koppel en vermogen, zodat uw motorfiets (KTM, Honda, occasions) goed koppel en vermogen vasthoudt en direct reageert na gas geven. Bijkomend voordeel is dat een goed afgestelde motor zuiniger is.
 | Veendam, Groningen |
 | 0598-614506 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken