Nieuwsbrief:

HONDA  VFR 800 X CROSSRUNNER - 2013

Garantie: Ja
37500 Km
Zwart, zilver
honda - vfr-800-x-crossrunner
honda - vfr-800-x-crossrunner
honda - vfr-800-x-crossrunner
honda - vfr-800-x-crossrunner
honda - vfr-800-x-crossrunner
honda - vfr-800-x-crossrunner
honda - vfr-800-x-crossrunner
honda - vfr-800-x-crossrunner
honda - vfr-800-x-crossrunner
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Honda VFR800X Crossrunner C-ABS – 2013 – Gianelli uitlaat -

Te koop aangeboden: een betrouwbare en complete Honda VFR800X Crossrunner uit 2013 met 37.538 km op de teller.

Een motor met karakter, comfort én een sportief randje, ideaal voor zowel woon-werk als langere ritten.


Uitgerust met o.a.:
  • PZ Racing gear indicator

  • LSL stuur – voor een comfortabelere houding

  • RAM mount – handig voor je navigatie of telefoon

  • Gianelli titanium sportdemper – mooi diep geluid en wat lichter dan origineel

  • MRA verstelbaar vario-scherm – eenvoudig af te stellen voor betere windbescherming


Technisch:

De Crossrunner is voorzien van Honda’s bekende 782cc V4-blok met VTEC.
Rustig en soepel onderin, maar vanaf zo’n 7.000 toeren schakelt het systeem over en komt er echt leven in. Een fijne mix van toermotor met sportieve inslag.

De V4 loopt ontzettend mooi en klinkt – zeker met de Gianelli – lekker vol zonder overdreven luid te zijn.

Daarnaast staat deze motor bekend om zijn betrouwbaarheid – gewoon die degelijke kwaliteit die je van Honda gewend bent.


Details:
  • Bouwjaar: 2013

  • Kilometerstand: 37.938 km

  • Vermogen: 106 pk (78 kW)

  • ABS + tractiecontrole

  • Kenteken: 03-MV-FZ

  • Nieuwprijs destijds: €12.498 ( zonder opties)

Dit jaar in maart 2025 nog voorzien van een grondige onderhoudsbeurt (€658 euro) inclusief 2 nieuwe banden! Facturen ter inzage. 
Nieuwe Yuasa accu.

Vraagprijs: €6.250.- inclusief gratis 1 maand verzekering.
Inruil bespreekbaar.


  • Garantie en financiering mogelijk in overleg.

    Bezorgen mogelijk. 2025 tarief  €159.- heel NL, m.u.v. waddeneilanden.

    Voor het maken van een afspraak contact opnemen met  06 - 50 266 464
    Graag tot ziens bij Louwsma Motoren!





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Louwsma Motoren
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
© 2000 - 2025 Motoroccasion