Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
De verkoper heeft voor deze motor geen omschrijving opgegeven.
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
![](/media/images/motorjaarboek/2018/Husqvarna/2018-Husqvarna-TC85-1714b.jpg) |
Motor | Eencilinder tweetaktmotor |
Boring x slag | 47|48.95 |
Cilinder inhoud | 84.9 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | || |
Max. koppel | | |
Koppeling | Meervoudige plaatkoppeling in oliebad, hydraulisch systeem van Formula |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | kickstart |
Tankinhoud | 5 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Ruggengraatframe van chroom-molybdeenstaal |
Vering voor | WP-USD, AER 43, Ø 43 mm |
Vering achter | WP Xplor PDS-schokbreker |
Remmen voor | Formula-schijfremmen 220mm |
Remmen achter | Formula-schijfremmen 210mm |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | 1.290 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 875 |
Drooggewicht | 68 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De geheel nieuwe TC 85-generatie, die de lat in de competitieve 85 cm³-klasse hoger legt, biedt een groot deel van de dezelfde technologie als het succesvolle Husqvarna motocross-aanbod in volwassen maten. Met een geheel nieuw frame en geavanceerde WP-vering, kunnen jonge minirijdertjes vol vertrouwen hun grenzen verleggen, terwijl een nieuwe motor een sterkere en beter controleerbaar vermogensafgifte levert, wat de sterren van morgen prestaties op topniveau en duurzaamheid biedt. |
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM, TRIUMPH |
Motor Centrum Eibergen is een prachtige motorzaak met dealerschappen van Honda, Triumph en Piaggio.
In onze luxe kleding afdeling geef je vakkundig advies over welk type motorkleding aan zijn of haar wensen voldoen.
![](/icon-location.png) | Eibergen, Gelderland |
![](/icon-tel.png) | 0545-477404 |
Wist u dat: In de motortaal "Klemmer" betekent: Door onvoldoende koeling en/of niet optimale smering, kan de temperatuur van cilinder en zuiger zodanig stijgen, dat de zuiger meer wil uitzetten dan de cilinder toelaat. De oliefilm tussen zuiger en cilinderwand wordt dan op de heetste plaatsen weggedrukt, of verbrandt, waardoor direct contact tussen zuiger en cilinderwand ontstaat. Op dat moment wrijft de zuiger een dun laagje aluminium op de stalen cilinderwand. Dit is het eigenlijke klemmen, wat tijdens het rijden wordt gevoeld als het inhouden van de motor. Na afkoeling en het lostrappen van het blok kan de motorrit doorgaans weer worden hervat. Zij het dat demontage en opschuren van zuigerrok en cilinderwand noodzakelijk is om herhaling van dit onprettige
verschijnsel te voorkomen. Het opgesmeerde zuigermateriaal moet met fijn schuurpapier van de cilinderwand worden verwijderd. Eveneens dienen de vreetplekken op de zuiger met schuurlinnen te worden bewerkt. In de regel zal vervanging van de zuigerveren ook noodzakelijk zijn. Een klemmer doet zich meestal voor bij een storing in het smeersysteem o f wanneer te lang op topsnelheid wordt gereden onder zware omstandigheden als warm weer of bergachtige trajecten.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken