Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Een hele mooie en hele jonge Kawasaki W800 uit 2024 met maar 3.550 km op de teller.
Deze machine heeft een geweldige retro uitstraling maar onderhuids beschikt deze W800 over de meest moderne technologieën.
Daarbij is het motorblok uitgerust met een koningsas dit maakt deze motor tegenwoordig uniek in zijn klasse!
Voor vragen en/of meer informatie, neem gerust contact met ons op.
- Al 26 jaar de grootste exclusief Kawasaki Dealer van Noord-Holland -
Het vertrouwde adres voor uw motorfiets sinds 1993. Gespecialiseerd in de verkoop, onderhoud en reparatie van japanse motoren.
Lemstra Motoren bestaat sinds 1993 en is al 26 jaar de grootste exclusief Kawasaki dealer van Noord-Holland.
Voor nieuwe en gebruikte japanse motoren, verhuur, kleding, accesoires, onderdelen en reparaties bent u bij ons aan het juiste adres!
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoelde viertakt verticale parallel-twin |
Boring x slag | 77 mm x 77 mm |
Cilinder inhoud | 773 cc |
Comp. verhouding | 8,4:1 |
Kleppen | SOHC, 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstof injectie: ø 34 mm x 2 met hulpgaskleppen |
Ontsteking | |
Vermogen | 48 pk / 35 kW bij 6,500 tpm |
Max. koppel | 60 Nm bij 2,500 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbele wiegframe, hoogwaardig staal |
Vering voor | 39 mm telescopische vork |
Vering achter | Dubbele schokdempers Veervoorspanning 5-voudig instelbaar |
Remmen voor | Enkele 300 mm remschijf Remklauw met dubbele zuiger |
Remmen achter | Trommelrem, 160 mm |
Voorband | 100/90-19M/C 57H |
Achterband | 130/80-18M/C 66H |
Wielbasis | 1,465 mm |
Lengte | 2,190 mm |
Breedte | 790 mm |
Hoogte | 1,075 mm |
Zithoogte | 790 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Metallic Slade Blue/Metallic Diablo Black |
Beschrijving | Niet zomaar een retro maar een icoon. De W800 viert bijna 60 jaar aan Kawasaki W-historie. HetW-model is al sinds de introductie een voorbeeld van Japans vakmanschap en aandacht voordetails. Het hart van de W800 is de luchtgekoelde staande twin met uniekekoningsas. Dit karaktervolle 773cc grote blok zorgt in combinatie met hetgespaakte 19” voorwiel voor een unieke rijervaring. Ondanks zijnkenmerkende authentieke design heeft de W800 een modernrijwielgedeelte, bekrachtigde slipperclutch, goederemprestaties en volledige ledverlichting rondom. |
Lemstra Motoren is officieel dealer van Kawasaki in Noord-Holland. Onderdelen en reparaties , kledingverkoop, verhuur, schadereparatie en occasions. Naast het brede assortiment van motoren doen we het onderhoud van alle japanse merken. Tevens gebruiken wij voor het onderhoud uitsluitend orginele onderdelen. U kunt altijd bellen of mailen voor een afspraak.
 | Alkmaar, Noord-Holland |
 | 072-5119704 |
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken