Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Opties en Accessoires: ABS, Donker windscherm, Verhoogde ruit
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoelde viertaktmotor, viercilinders-in-lijn |
Boring x slag | 84|61 |
Cilinder inhoud | 1352 |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ö 44 mm x 4 (Mikuni) |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 193|142|9500 |
Max. koppel | 154|7500 |
Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2,625 (42/16) |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Monocoque, aluminium |
Vering voor | Upside-downvoorvork (43 mm) met “top-out”-veren, Ingaande demping: 13-traps. Uitgaande demping: 11-traps. Veervoorspanning: Volledig instelbaar. Veeruitslag 117 mm |
Vering achter | Bottom-Link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper, Inveerdemping: Traploos, Uitveerdemping: Traploos, Veervoorspanning: Volledig instelbaar. Veeruitslag 122 mm |
Remmen voor | Dubbele, semizwevende wave-type remschijven (310 mm). Remklauw: Vierzuigerremklauw, dubbel radiaal gemonteerd, 4 remblokken |
Remmen achter | Enkele 250mm wave-type-remschijf. Remklauw: tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1460 |
Lengte | 2170 |
Breedte | 760 |
Hoogte | 1170 |
Zithoogte | 800 |
Drooggewicht | 261 |
Leverbare kleuren | zwart/groen, zwart |
Beschrijving | Vernieuwd topmodel. Dankzij wijzigingen aan de motor en het uitlaatsysteem voldoet de ZZR1400 voor 2008 aan de strenge Euro III-emissienormen. Door vermindering van het mechanische geluid zijn niet alleen vermogensvallen geminimaliseerd, maar is tevens het algemene motorkarakter verbeterd en is het maximumvermogen verhoogd. De ZZR1400 heeft een krachtige, zelfverzekerde uitstraling die alleen te vinden is bij 's werelds zwaarste motorfietsen. |
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM, TRIUMPH |
Motor Centrum Eibergen is een prachtige motorzaak met dealerschappen van Honda, Triumph en Piaggio.
In onze luxe kleding afdeling geef je vakkundig advies over welk type motorkleding aan zijn of haar wensen voldoen.
| Eibergen, Gelderland |
| 0545-477404 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken