Nieuwsbrief:

KTM  1390 SUPER DUKE R - 2024

Garantie: Nee
Nieuw
ONBEKEND
ktm - 1390-super-duke-r
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Referentienummer: 5641

De nieuwe KTM 1390 Super Duke R!!

Beschikbaar bij JTX Motoren!
Kom langs voor een proefrit!
  • Jarenlange ervaring
    JTX Motoren is al meer dan 20 jaar het adres voor motoren.
    - Sinds 2007 dealer van KTM
    - Sinds 2017 dealer van Husqvarna en Husqvarna e-bike specialist
    - Sinds 2020 dealer GASGAS en GASGAS e-bike specialist
    - Sinds 2021 dealer WP vering specialist

    Onze klanten beoordelen ons met een score van 98%
    https://www.5sterrenspecialist.nl/keurmerkhouders/jtx-motoren

    Showroom met betaalbare motoren mét garantie
    Als allround KTM-dealer verkopen wij alle MX-, EXC- en straatmodellen van KTM. In onze showroom vind je ruim 200 nieuwe en gebruikte motoren in de prijsklasse € 3.000 - € 30.000 Van 35 kw motoren voor het A2-rijbewijs tot de zwaarste motoren. Informeer naar onze diverse garantie-vormen van 12 tot wel 24 maanden. Als je graag een proefit wilt maken, laat het ons dan weten via ons e-mailadres info@jtxracing.nl.

    Professionele werkplaats
    In onze professionele werkplaats zorgen onze ervaren monteurs voor onderhoud en reparaties van alle motormerken maar van KTM, Husqvarna en GASGAS in het bijzonder.

    Winkel met 1000m² motorplezier en webshop
    In onze winkel vind je een groot assortiment van motorkleding. Daarnaast is er een ruim assortiment van helmen, onderdelen en accessoires. Wij zijn gevestigd in Cuijk, vlakbij afrit 4 van de A73. Je bent van harte welkom om ons een bezoek te brengen, de koffie staat voor je klaar of bezoek onze webshop op https://www.ktm-shopjtx.nl 

    Eenvoudig financieren
    Wil je een financiering afsluiten dan kan dat eenvoudig bij ons door Nu Motorrijden gerealiseerd worden. Niet alleen voor motoren maar ook voor e-bikes. Voor vragen hierover kun je op Whatsapp via het nummer 06 50010015 terecht of via e-mail met info@numotorrijden.nl.

     
  • Inruil mogelijk van cross-off road en wegmotoren.
  • kijk op onze website www.jtxracing.nl  en installeer onze JTX App en doe mee aan onze acties !!
  • 5 dagen per week staan wij voor u klaar
  • Dealer van alle KTM motoren en Husqvarna 
    Tevens e-bike Husqvarna dealer.





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
JTX Motoren
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust, betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969. De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging. Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden. Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
© 2000 - 2024 Motoroccasion