Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Fabrieksgarantie: 36 maanden
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2 cilinder 4 takt V75 |
Boring x slag | 71|110 |
Cilinder inhoud | 1350 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 187|140|10.500 |
Max. koppel | 145|8250 |
Koppeling | PASC (TM) slipper clutch, hydraulically actuated |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting 525 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17.5 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Chrome-moly tubular space frame, powder-coated |
Vering voor | 48 mm WP Apex USD forks |
Vering achter | WP Apex monoshock |
Remmen voor | 2 x 320 mm Brembo Monoblock |
Remmen achter | Brembo twin-piston fixed calliper, brake disc |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 200/60 ZR17 |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 834 |
Drooggewicht | 200 |
Leverbare kleuren | Oranje,Zwart |
Beschrijving | De KTM 1390 Super Duke R voor 2024 en KTM 1390 Super Duke R Evo zijn zonder vooraankondiging het Naked-segment binnengedrongen en hebben de concurrentie één ding heel duidelijk gemaakt: er staat een nieuw beest bovenaan de voedselketen.
2024 wordt het jaar van 30 Years of Duke; de volledig nieuwe KTM 1390 Super Duke R en zijn geavanceerde stalgenoot, de KTM 1390 Super Duke R Evo, zijn geëvolueerd tot de meest angstaanjagende uitvoeringen tot nu toe.
De cijfers liegen er niet om: met een cilinderinhoud van 1350 cc, een vermogen van 190 pk bij 10.000 tpm en een koppel van 145 Nm bij 8000 tpm scheuren de modellen het asfalt aan stukken. Hun nieuwe, agressievere looks laten ook geen twijfel bestaan over hun felle karakter. Maar wat nog indrukwekkender is dan deze cijfers, is hoe effectief de DUKE de kracht van de motor op het asfalt overbrengt. |
| Dealerschappen: APRILA, KAWASAKI, KTM, MIA, CAN-AM, DUCATI, HONDOTO GUZZI, MOTO MORINI, PIAGGIOSUZUKI, TRIUMPH, YAMAHA |
Een nieuwe motor?
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
 | Bodegraven, Zuid-Holland |
 | 0172-650005 |
Een stukje historie: BMW in 1994 - Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken