Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Opties en Accessoires: Carbon Tank beschermer, Crash Protection, Cruise-Control, Handvat verwarming, Rally seat, Sportuitlaat, Verhoogde ruit
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2-cillinder, 4-takt, parallel twin |
Boring x slag | 88|65.7 |
Cilinder inhoud | 799 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 95|70| |
Max. koppel | | |
Koppeling | PASC™ antihopping clutch, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting, X-Ring 5/8 x 1/4 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Chroom-Molybdeen-stalen frame met gebruik van motor als spanningselement |
Vering voor | WP USD Ø 48 mm |
Vering achter | WP-PDS Monoshock |
Remmen voor | 2x radiaal bevestigde 4-zuigers caliper, 320 mm remschijf |
Remmen achter | 2 zuigers zwevende caliper, 260 mm remschijf |
Voorband | METZELER Karoo 3 21 |
Achterband | METZELER Karoo 3 18 |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 880 |
Drooggewicht | 189 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Ontwikkeld uit KTM`s offroad race DNA is de 790 ADVENTURE R een serieuze offroad motor, uitgerust voor extreem terrein. Met het oog op de hardcore avonturier balanceert hij het vermogen van een twin met de lichtheid en wendbaarheid van een eencillinder offroad motor, en opent nieuwe mogelijkheden in het rijden. Een indrukwekkend brandstofbereik voedt een krachtige, maar compacte, soepele en betrouwbare motor. Voorzien van makkelijk te gebruiken bestuurdershulpmiddelen en praktische ergonomie kun je nu nog extremer, afgelegener offroad terrein betreden. |
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM, TRIUMPH |
Motor Centrum Eibergen is een prachtige motorzaak met dealerschappen van Honda, KTM, Triumph, Husqvarna en GasGas.
In onze luxe kleding afdeling geef je vakkundig advies over welk type motorkleding aan zijn of haar wensen voldoen.
 | Eibergen, Gelderland |
 | 0545-477404 |
Wist u dat: In de motortaal "PK" betekent: Paarde kracht. F.W H .Emons schrijft in 1907 in zijn boek De Motorfiets, dat het hanteren van de waarde paarde kracht is ontleend aan de wereld van bierbrouwers. James Watt, de uitvinder van de stoommachine zou zijn eerste stoommachine bijeen bierbrouwer hebben geïnstalleerd. Voordat hij daartoe overging wilde hij van de bierbrouwer weten hoeveel paarden voor een bepaalde arbeid binnen een zeker tijdsbestek nodig waren,teneinde de benodigde capaciteit van de stoommachine te berekenen. Het verhaal vermeldt dat één paard na acht uur continu aan de pomp te hebben gewerkt twee miljoen kilo water had opgepompt. Dat betekende dat 75 kilo water in één seconde één meter omhoog was gevoerd. Op basis van deze berekening van James Watt zouden wij aan onze wetenschappelijke PK zijn gekomen. Wereldwijd ontstond een drietal methoden om het aantal PKs dat een motorblok ontwikkelt te meten. Hierbij ligt het verschil niet in de toegepaste meetmethode, maar in de uitrustingstoestand van de motor. Bij DIN- PK
(Deutsche Industrie Normen) blijven de op het motorblok gemonteerde appendages als dynamo, uitlaatsysteem en luchtfilter aanwezig. Bij SAE -PK (Society of Automotive Engineers, een Amerikaanse norm) worden al deze zaken verwijderd. Vandaar dat een SAE-PK-meting 10% hoger zal zijn dan een DIN-meting. Tenslotte bestaat de CUNA -PK (Commissione Unificazione Normalizzazione Autoveicoli), een Italiaanse norm, waarbij de PK-meting wordt voltrokken na verwijdering van luchtfilter en uitlaatdemper, maar met dynamo. Gemiddeld bevinden de cuna meetresultaten zich tussen SAE -PK en DIN -PK . In Nederland wordt met DIN -PK gewerkt.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken