Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Hierbij te koop aangeboden, Zeer nette MV Agusta F3 675.
Deze motor verkeerd in zeer nette staat, heeft een lage km stand en loopt, rijd en stuurt geweldig.
Afkomstig van 2e eigenaar en is de laatste jaren bij ons in onderhoud geweest. Documentatie aanwezig.
- Rijmodi
- Quickshifter
- Sc-Project slip-on
- Documentatie aanwezig
- Kom vrijblijvend langs voor bezichtiging en/of een proefrit. De koffie staat klaar.
Openingstijden:
Di: 9:00 tot 17:00, 19:00 tot 22:00
Wo: 9:00 tot 17:00
Do: 9:00 tot 17:00, 19:00 tot 22:00
Vr: 9:00 tot 17:00
Za: 9:00 tot 17:00
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 3 cilinder |
Boring x slag | mm x mm |
Cilinder inhoud | 675 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Electronische injectie |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 137 pk / 101 kW bij tpm |
Max. koppel | Nm bij tpm |
Koppeling | Natte meerplaten |
Versnellingsbak | 6 versnellingsbak |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Tubular steel trllis frame |
Vering voor | 50 mm upside-down |
Vering achter | cartridge |
Remmen voor | 320 mm zwevende schijven |
Remmen achter | 220 mm enkele remschijf |
Voorband | 120-70-17 |
Achterband | |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Met de 3 cilinder F3 675 brengt MV Agusta één van de meest radicaal vernieuwende motorfietsen ooit op de markt.

Italiaans concept

10 van de 37 wereldtitels die MV Agusta ooit won, werden behaald met een driecilinder. Claudio Castiglioni gelooft nog steeds dat het drieclinderconcept het best mogelijke is voor een middenklasse sportmotor. Gecombineerd met een uitzonderlijk rijwielgedeelte en top-componenten resulteert dit in de meest geavanceerde supersport ooit.

Geavanceerd

De 675 cc drieclinder heeft als eerste productiemotor een contra-roterende krukas. Op het vlak van electronica valt het computergestuurde ride by wire systeem op dat meteen ook gekoppeld werd aan diverse mappings. Het resultaat van alle hi-tech is dat de F3 meteen de sterkste motor in zijn klasse is.Met een boring van 79 mm en een slag van 45,9 mm is de F3 over-vierkant. De korte slag levert een hoog toerental op. Aan 14.500 Opm produceert het F3-blok een maximaal vermogen van maar liefst 128 pk. Het maximaal koppel bedraagt 76 Nm aan 10.600 Opm. Het allerbelangrijkste aan de F3 is allicht de contra-roterende krukas. De F3 is niet alleen de enige Supersport-motor die met dit technisch hoogstandje is uitgerust, maar gewoonweg de allereerste productiemotor. Maar er is meer. Het MVICS (Motor and Vehicle Integrated Control System) kan de vergelijking met de elektronica van fabrieksmotoren doorstaan. Het biedt de rijder de keuze uit 4 motorkarakteristieken. Daar kan telkens nog een op maat uitgestippelde mapping aan toegevoegd worden. Het tractiecontrolesysteem biedt de rijder de keuze uit 8 mogelijke standen. Een knop aan het linkerhandvat bedient het tractiecontrole-systeem. Naast dit motormanagement systeem, is er ook de tractiecontrole en enkele innovatie extra's. De hellingshoeksensor overlegt met het motormanagementsysteem over data als de gasstand, ontsteking en brandstoftoevoer. Het systeem heeft ook interactie met de tractiecontrole. Op die manier wordt er een zo groot mogelijke veiligheid geboden. Daarnaast is er ook nog de 'launch control', die een optimale start en acceleratie garandeert. Dit is gekoppeld aan een anti-wheelie systeem dat het voorwiel laag houdt bij felle acceleratie en er is ook het EAS of Electronically Assisted Shift. Hierdoor kun je schakelen zonder van het gas te gaan.

Exclusief frame

Rond dit uitzonderlijk blok, hoort een al even uitzonderlijk rijwielgedeelte. Het frame is een mix van stalen buizen en aluminium plaatwerk. Zoals het op meerdere MV Agusta's het geval is, komt de instelbare voorvork van Marzocchi en de achterschokbreker van Sachs. Ook bij de remmen vinden we topcomponenten terug, Brembo is leverancier van de beste remonderdelen die er te vinden zijn. Met de F3 schrijft MV Agusta niet alleen een nieuwe en belangrijke bladzijde in zijn eigen geschiedenis, maar worden er ook nieuwe normen gezet in de klasse van de supersportmotoren. Het drooggewicht bedraagt amper 173 kg. De F3 zal beschikbaar zijn in het klassieke MV rood-zilver, in pastelwit en pastelzwart.



 |
Onze showroom/werkplaats is gevestigd in Stroe.
Onze werkzaamheden zijn:
- verkoop motoren
- verkoop motorkleding / accessoires
- reparatie
- onderhoud
- bandenservice
- restauratie
Wilt u een kijkje komen nemen in onze showroom? Maak gerust een afspraak, dan staat de koffie klaar! Contactgegevens 06-27158823 / 06-22861644
 | Kootwijkerbroek, Gelderland |
 | 0342484550 |
Wist u dat: In de motortaal "Black Bomber" betekent: Aan het model cb450 van Honda (450CC kopklep staande twin), dat in 1965 werd geïntroduceerd, werd de bijnaam Black Bomber of Big Black Bomber toegekend. Tot dat moment was het zwaarste model van het Japanse merk een 350CC motorfiets. Eigenlijk ging iedereen er op dat moment nog van uit dat de Japanners zich zouden beperken tot het maÂken van bromfietsen en lichte motorfietsen. Met de introducÂtie van de cb450 werd het tegendeel aangetoond. Vandaar ook het predikaat big, immers, voor een Japanse motorfiets was een cilinderinhoud van 450CC veel. Black verwijst naar de zwarte lak, waarin de beginseries van deze motorfiets werden uitgeÂvoerd. Honda pikte de naam Big Black Bomber vervolgens in haar advertenties op: ‘Meet the big black bomber, the biggest beefiest touring twin from Japan. Sit astride this black beauty’, schreeuwden de advertenties. Vermoedelijk verwees de naam bomber slechts naar het feit dat dit model een donker en sonoor uitlaatgeluid produceerde, analoog aan de staande twins van Triumph, Norton en BSA. De Big Black Bomber kon zich oveÂrigens nog niet echt meten met de zware Engelse twins, maar de introductie ervan was een teken dat dit snel kon verandeÂren. Aldus geschiedde, want in de jaren zeventig werd de EnÂgelse motorfietsindustrie door de Japanse weggevaagd. De cb450 Black Bomber verwierf de reputatie van sportieve motorÂfiets, waar veel mee werd geraced. Te midden van de high tech motorfietsen van nu is de status van de Big Black Bomber die van een klassieke Japanner.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken