Nieuwsbrief:

ROYAL ENFIELD  SUPER METEOR 650 - 2025

€ 9.349,- € 9.849,-
Nieuw
Interstellar Green, Interstellar Grey
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf

De Royal Enfield Super Meteor 650 is de langverwachte volbloed cruiser, was voor het eerst te zien op EICMA 2022. Een ding is zeker, de Royal Enfield Super Meteor 650 tilt Royal Enfield’s 121-jarige erfenis van het produceren van gave motorfietsen naar een hoger niveau.

Gebaseerd op de veelgeprezen 650 twin-motor, geoptimaliseerd voor touring en een nieuw chassis ontwikkeld voor comfortabele en ontspannende lange ritten op de weg. Met de Super Meteor 650 zet Royal Enfield zijn traditie in het bouwen van eersteklas cruisers voort. 

Ultieme cruiserstijl, soepel en krachtig

De Super Meteor 650 is de ultieme cruiser, die overzichtelijke bedieningselementen en instrumenten combineert met ontspannen rijvriendelijke ergonomie. Hij draait behendig met grote stabiliteit op de snelweg en boeiend plezier op de bochtige weg. De soepele motor levert veel koppel en de coole retrostijl is doordrenkt met het direct herkenbare DNA van de Royal Enfield.

De Super Meteor 650 is gemakkelijk te manoeuvreren en praktisch, met het silhouet van de volbloed cruiser, met een lage houding en pluche “smalle” stoel, kraakt de met gemak kilometers. Een grote brandstoftank vergroot het bereik van de en brede tubeless banden op lichtmetalen velgen zorgen ervoor dat de betrouwbaar en veilig is bij hoge snelheden.

Het blok van de Royal Enfield Super Meteor 650

Het blok is een bekende. Deze werd eerder gebruikt in Interceptor 650 en Intercontinental 650 GT. De 648 cc luchtgekoelde /oliegekoelde parallelle twin-motor is ontworpen voor het moderne rijden. Deze motor ontwikkelt maar liefst 47 pk bij 7150 tpm en maximaal 52 Nm koppel bij 5250 tpm.

Het geheim van de nieuwe motor ligt in het krachtoverbrengingssysteem. Soepele gasrespons zorgt voor voldoende vermogen over het hele toerentalbereik. Zo kun je gemakkelijk deelnemen aan het stadsverkeer of cruisen op de openbare weg.

Details over de Super Meteor 650

Gepresenteerd in twee verschillende versies – Super Meteor 650 en Super Meteor 650 Tourer – en zeven aantrekkelijke kleuren. Zoals verwacht lag deze net iets boven de range van de Interceptor 650 en Continental GT 650 van Royal Enfield. Zeker is dat het een geduchte concurrent voor het kleine huidige aanbod wordt in de low-rider cruise-segment. De Vulcan S of de Honda Rebel 500 die een beduidend lager vermogen biedt, kunnen de borsten nat maken.

Beschikbare kleuren:

Celestial Red ( € 9.999,-)

Celestial Blue ( € 9.999,-)

Interstellar Green ( € 9.849,-)

Interstellar Grey ( € 9.849,-)

Astral Black ( € 9.549,-)

Astral Blue ( € 9.549,-)

Astral Green ( € 9.549,-)

Verkoopprijs is inclusief gratis bezorging door heel Zeeland.

Inruil en bezorging door heel Nederland bespreekbaar!


Beschrijving
Merk Royal Enfield
Model Super Meteor 650
Kleur Interstellar Groen en Grijs
Segment Retro
Cilinderinhoud 648 cc
Kilometerstand 0 km
Bouwjaar Nieuw
Garantie 36 Maanden
Prijs
Adviesprijs incl. 21% BTW en BPM:
€ 9.549,-
Prijs inclusief € 299,00 kosten rijklaar:
€ 9.849,-

Nu tot 31-08 voor €9.349,- all in!

Profiteer er nu van!


Poppemotoparts
De zompe 16c
4353 RT Serooskerke
0118-596311
info@poppemotoparts.nl

Wij zijn uw adres voor al het onderhoud,reparatie,in en verkoop van uw tweewieler.






Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Jan Poppe Motoparts
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion