Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De verkoper heeft voor deze motor geen omschrijving opgegeven.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht/oliegekoelde (SACS) viertakt viercilinder in lijn |
Boring x slag | 79|59 |
Cilinder inhoud | 1.157 |
Comp. verhouding | 9,5 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | carburatie |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 98|72|8.500 |
Max. koppel | 92|6.500 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 225 |
ABS | nee |
Frame | stalen wiegframe |
Vering voor | veervoorspanning instelbare 43 mm telescopische voorvork, veerweg 130 mm |
Vering achter | veervoorspanning en uitgaande demping instelbare monoshock, veerweg 125 mm |
Remmen voor | dubbele 310 mm schijf, zeszuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 240 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.430 |
Lengte | 2.070 |
Breedte | 765 |
Hoogte | 1.220 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | 221 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Door de lage zit positie en de goede top half kuip is deze Bandit 1200 een prettige toer motor. Leverbare kleuren, Pearl Nebular Black en en zilver. De Suzuki Bandit 1200 SZ is alleen leverbaar in orginele Suzuki blauw/wit kleuren en slechts verkrijgbaar in een beperkte oplage. |
 | Bathmen , Overijssel |
 | 06-38357616 |
Een stukje historie: TRIUMPH in 1937 - De activiteiten in de auto's en die van de motoren worden gescheiden in 1936. Ariel eigenaar John Young ('Jack' maar door insiders 'JS' genoemd) Sangster koopt de fabriek in Priory Street (motoren) voor 5000 pond en verlaagt de lonen per direkt. Hij veranderd de naam in Truimph Engineering Company. Sangster stelt een designer van Ariel, de 35 jarige Edward Turner, aan als General Manager. Daarna vraagt hij Bettmann om zitting te nemen in het bestuur, met name om zijn reputatie en netwerk. Val Page vindt werk bij BSA nadat hij voor de overname ontslag had genomen.
Turner schudt het leveringsprogramma een goed door elkaar en houdt dan de Tiger 70, 80 en 90 over. Hij voegt vervolgens gepolijste afwerkdeksels toe, komt met nieuwe verfdesigns, omhooglopende uitlaten, enkeltube frames en chromen brandstoftanks. In 1937 ontwerpt men de 500cc Speed Twin. Deze verlaat de dealers voor 75 pond en verovert daarmee de markt. Daarna wordt het originele pand aan Much Park Street verkocht. Dat jaar rolt ook de laatste Tiger 90 van de band en kondigt men de Tiger 100 aan.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken