Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
- ook geschikt voor het A2 rijbewijs op 35KW/Code 80
- inruil / financiering mogelijk
- Wilt u de motor komen bekijken? Belt u dan eerst even over de beschikbaarheid van de motor om teleurstellingen te voorkomen.
- de motor staat in de vestiging Deventer
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Air-cooled, DOHC, parallel-twin, 270 degree firing interval |
Boring x slag | 90|68 |
Cilinder inhoud | 865 |
Comp. verhouding | 9.2:1 |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | Multipoint sequential electonic fuel injection |
Ontsteking | |
Vermogen | 61|45|6800 |
Max. koppel | 72|3300 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | X ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19.3 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Tubular steel cradle |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | |
Remmen achter | |
Voorband | 110/80 18 |
Achterband | 170/80 15 |
Wielbasis | 1655 |
Lengte | 2420 |
Breedte | 830 |
Hoogte | 1160 |
Zithoogte | 720 |
Drooggewicht | 250 |
Leverbare kleuren | Phantom Black, Phantom Black/New England White |
Beschrijving | |
| Deventer, Overijssel |
| 0570-656006 |
Een stukje historie: HONDA in 1949 - Rond 1949 kwam Honda met het "D-type". Meneer Honda was betrokken bij elke stap in de ontwikkeling van de tweetakt in zowel het ontwerpen als het produceren van de D-type Dream. Dit was Honda's eerste echte motorfiets. Dit proces was wel iets anders voor het bedrijf dan simpel gezegd het monteren van motorblokjes in standaard fietsframes. Honda noemde de machine 'Dream' omdat hij er van het begin af aan al van droomde een eigen motorfiets te bouwen. Soichiro Honda was een ingenieur en altijd op zoek naar mogelijkheden om betere en beschaafdere machines te ontwerpen. Een stap verder kwam de 146cc, OHV, viertakt E-type Dream. Een voor die tijd krachtige machine met maar liefst vijf en een half pk met een top van tachtig kilometer per uur. Het had een stalen frame en zowel een achter- als een voorvering. Medio oktober 1951 was de produktie opgelopen naar honderddertig stuks per dag(!).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken