Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Fabrieksgarantie: 24 maanden
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 900 cc driecilinder lijn |
Boring x slag | 78|61.9 |
Cilinder inhoud | 888 |
Comp. verhouding | 11,6:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 95|70| |
Max. koppel | 87|7250 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen buisframe, vastgeschroefd subframe |
Vering voor | Marzocchi 45 mm upside down-vork, niet verstelbaar. |
Vering achter | Marzocchi achterwielophanging, handmatige preload afstelling , 170 mm veerweg op het achterwiel. |
Remmen voor | Dubbele 320 mm zwevende schijven, Brembo Stylema monobloc-remklauwen met 4 zuigers. Radiale hoofdcilinder voor, ABS |
Remmen achter | Enkele schijf van 255 mm. Brembo zwevende remklauw met één zuiger, ABS. |
Voorband | 100/90-19 |
Achterband | 150/70R17 |
Wielbasis | 1556 |
Lengte | |
Breedte | 830 |
Hoogte | 1460 |
Zithoogte | |
Drooggewicht | 198 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Triumph Motorcycles Groningen is exclusief dealer voor Triumph in de regio Groningen. Wij hebben gekozen voor dit eigenzinnige Engelse merk omdat het zo goed bij ons past. Ten eerste vanwege de betrouwbaarheid en omdat ze bij Triumph de motorrijder centraal stellen. Alle Triumph's worden ontwikkeld met dezelfde missie: de rijder de best mogelijke rijervaring bezorgen. En dat is precies waar wij bij Triumph Motorcycles Groningen ook voor staan!
Kom eens langs in onze gezellige showroom en maak kennis met de prachtige modellen die Triumph te bieden heeft. Neem een kijkje in onze Triumph kleding corner of loop eens binnen bij onze werkplaats.
Graag tot ziens in Groningen
Leonard Wagenmakers
 | Groningen, Groningen |
 | 050-5779199 |
Wist u dat: In de motortaal "Big Black Bomber" betekent: Aan het model cb450 van Honda (450CC kopklep staande twin), dat in 1965 werd geïntroduceerd, werd de bijnaam Black Bomber o f Big Black Bomber toegekend. Tot dat moment was het zwaarste model van het Japanse merk een 350CC motorfiets. Eigenlijk ging iedereen er op dat moment nog van uit dat de Japanners zich zouden beperken tot het maken van bromfietsen en lichte motorfietsen. Met de introductie van de cb450 werd het tegendeel aangetoond. Vandaar ook het predikaat big, immers, voor een Japanse motorfiets was een cilinderinhoud van 450CC veel. Black verwijst naar de zwarte lak, waarin de beginseries van deze motorfiets werden uitgevoerd. Honda pikte de naam Big Black Bomber vervolgens in haar advertenties op: ‘Meet the big black bomber, the biggest beefiest touring twin from Japan. Sit astride this black beauty’, schreeuwden de advertenties. Vermoedelijk verwees de naam bomber slechts naar het feit dat dit model een donker en sonoor uitlaatgeluid produceerde, analoog aan de staande twins van Triumph, Norton en BSA. De Big Black Bomber kon zich overigens nog niet echt meten met de zware Engelse twins, maar de introductie ervan was een teken dat dit snel kon veranderen. Aldus geschiedde, want in de jaren zeventig werd de Engelse motorfietsindustrie door de Japanse weggevaagd. De cb450 Black Bomber verwierf de reputatie van sportieve motorfiets, waar veel mee werd geraced. Te midden van de high tech motorfietsen van nu is de status van de Big Black Bomber die van een klassieke Japanner.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken