Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Yamaha XSR900GP in de Legend uitvoering.
Voorzien van vele originele accessoires:
Legend pakket bestaande uit de donkere ruit, Akrapovic uitlaatsysteem, onderkuip en korte kentekenplaathouder.
Verder nog voorzien van:
radiateurbeschermer
bobbins
billet rijders voetsteunen
billet voortandwieldeksel
XSR tankpad
billet carterbeschermer links
billet carterbeschermer rechts
- Van de Kuinder Motoren staat voor:
* Ruim 95 jaar ervaring met motoren.
* Dé Yamaha Exclusief dealer voor midden Nederland.
* Gespecialiseerd in alle merken gebruikte motoren.
* Zo'n 100 geselecteerde occasions inclusief garantie.
* Tot 24 maanden Bovag Garantie op onze occasions.
* Verkoop, inkoop en inruil mogelijk.
* Onderhoud aan Yamaha, Honda, Suzuki, Kawasaki, BMW, Triumph.
* vervangend vervoer bij onderhoud mogelijk.
* Schadetaxatie en reparatie.
* Snelle onderdelen levering.
van de Kuinder Motoren
Verlengde Zuiderloswal 27
1216BW Hilversum
035-6214727
info@vandekuinder.nl
De getoonde verkoopprijzen zijn inclusief tenaamstellen, volle tank, Bovag garantie en een technische controle van de motor.
Een onderhoudsbeurt is in overleg en tegen meerprijs mogelijk.
Proefrit maken? Onze motoren zijn zorgvuldig geselecteerd en in showroom conditie gebracht. Een proefrit is daarom mogelijk bij intentie tot aankoop en bij droog weer en wegdek.
Onze advertenties zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Er kunnen echter geen rechten aan worden ontleend. Zet- en drukfouten zijn voorbehouden.
Controleer daarom voor aankoop van een motorfiets goed de zaken zoals accessoires en opties die voor u belangrijk zijn.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3-cilinder, 4-takt, Vloeistofgekoeld, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-kleppen |
Boring x slag | 78|62.1 |
Cilinder inhoud | 890 |
Comp. verhouding | 11,5:1 |
Kleppen | 4 |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 119|87.5| |
Max. koppel | 93|7000 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen met assist en slipper Clutch (A&S) |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, Costant mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Diamantvormig |
Vering voor | Telescopische voorvork |
Vering achter | Achterbrug, (Link type veersysteem) |
Remmen voor | Hydraulische dubbele schijfrem, Ř 298 mm |
Remmen achter | Hydraulische dubbele schijfrem, Ř 298 mm |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless) |
Achterband | 180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless) |
Wielbasis | 1500 |
Lengte | 2160 |
Breedte | 810 |
Hoogte | 1180 |
Zithoogte | 835 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De XSR900 GP is ontworpen om herinneringen op te roepen aan het gouden tijdperk. Het is de ultieme mix van de racestijl van weleer in combinatie met de allernieuwste geavanceerde technologie voor een opwindende rit die de zintuigen op ongeevenaarde wijze prikkelt. Met een styling die doet denken aan de Grand Prix-motorfietsen uit de jaren 80 is de XSR900 GP de ware belichaming van Yamahas roemruchte raceverleden. |
| Dealerschappen: MZ, NIMOTO, SUZUKI, YAMAHA |
WELKOM BIJ DE FIJNSTE MOTORZAAK VAN NEDERLAND.
Al vele tientallen jaren doen we ons uiterste best de échte motorsfeer te combineren met voorbeeldige advisering en service. We nemen voor elke klant volop de tijd. En iedereen van ons team rijdt zelf motorfiets en deelt zijn of haar enorme kennis graag met u.
Een fantastische collectie nieuwe en gebruikte motorfietsen (en volop demo’s!) staat voor u klaar. Evenals heel veel kleding, helmen en accessoires.
Maar uiteindelijk draait alles om mensen met een motorhart. En die vindt u in winkel, showroom en magazijn.
Deze website geeft u een eerste impressie, maar hoe goed we zijn, merkt u pas als u in levende lijve langskomt! .
 | Hilversum, Noord-Holland |
 | 035-6214727 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken