Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Keurige XV950CR, Nederlandse motor. Met originele (XV950) Akrapovic.
Hierbij is inbegrepen:
-garantie
-volledig onderhoud volgens fabrieks opgave
-complete aflevering zonder bijkomende kosten
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 4-takt, Luchtgekoeld, 4-kleppen, enkel bovenliggende nokkenas, V-twin |
Boring x slag | 85.0 mm x 85.0 mm |
Cilinder inhoud | 942 cc |
Comp. verhouding | 9.0 : 1 |
Kleppen | 4-kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 52.1 pk / 38.3 kW bij 5500 tpm |
Max. koppel | 79.5 Nm bij 3000 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 12 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbel wiegframe |
Vering voor | Telescopische voorvork, Ø 41 mm, 135 mm |
Vering achter | Achterbrug, 130mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 298 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 298 mm |
Voorband | 100/90-19M/C 57H (Tubeless) |
Achterband | 150/80B16M/C 71H (Tubeless) |
Wielbasis | 1570 mm |
Lengte | 2290 mm |
Breedte | 830 mm |
Hoogte | 1120 mm |
Zithoogte | 690 mm |
Drooggewicht | 251 kg |
Leverbare kleuren | Thunder Blue / Matt Grey / Camo Green |
Beschrijving | Voor 2014 introduceert Yamaha de nieuwe XV950R en XV950 modellen, twee no-nonsense motoren elk met een unieke uitstraling en persoonlijkheid.



De XV950R heeft een stijlvol zadel met een lage zithoogte voor een sportieve rijstijl en instelbare schokbrekers. En heeft tegelijkertijd een tijdloos karakter en voorzien van een pure ziel zonder opsmuk. Yamahas unieke stijl, het duidelijk zichtbaar zijn van alle metalen onderdelen, accentueert de pure eenvoud van de XV950R, ruig en stijlvol gestript. De XV950R heeft de relaxte uitstraling van een bobber en voegt daar een sportief element aan toe met een geoptimaliseerde ophanging. |
| Dealerschappen: BENELLI, GARELLI, KYMCO, PEUGEOT, SYM |
In onze moderne werkplaats is uw motor bij onze gediplomeerde servicemonteurs in goede handen. Hier kunt u terecht voor het laten uitvoeren van een servicebeurt of reparaties.
Tevens zijn wij vertrouwd met het afhandelen van schades in samenwerking met uw verzekeringsmaatschappij. Wij accepteren alle merken motorfietsen.
Wij onderhouden en repareren: Alle Japanse merken, Harley Davidson, Ducati, BMW en Aprilia.
 | Dronten, Flevoland |
 | 0321-701900 |
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes
bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken