Al onze motoren worden geadverteerd incl.
garantie. Onderhoudsbeurt gewenst? Dan verlengen wij de
garantie naar minimaal 6 maanden en maximaal 24 maanden.
Zie onze website voor de mogelijkheden.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Motor
luchtgekoelde viertakt 70° v-twin
Boring x slag
81|63
Cilinder inhoud
649
Comp. verhouding
9,0 : 1
Kleppen
2 kleppen per cilinder
Brandstof toevoer
carburatie
Ontsteking
TCI
Vermogen
40|29,4|6.500
Max. koppel
50,1|3.000
Koppeling
natte meerplatenkoppeling
Versnellingsbak
5 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Starter
electrisch
Tankinhoud
Topsnelheid
nb
ABS
nee
Frame
stalen wiegframe
Vering voor
niet instelbare 41 mm telescopische voorvork, veerweg 140 mm
Vering achter
qua veervoorspanning instelbare monoshock, veerweg 86 mm
Remmen voor
298 mm schijf, tweezuigerremklauw
Remmen achter
trommelrem 200 mm
Voorband
130/90-16
Achterband
170/80-15
Wielbasis
1.610
Lengte
2.340
Breedte
880
Hoogte
1.070
Zithoogte
695
Drooggewicht
229
Leverbare kleuren
Beschrijving
Kenmerkend voor deze XVS 650 A DragStar Clasic zijn oa het royale dubbel zadel, de onderhoudsarme cardantransmissie en de klassieke, op de tank, geplaatste snelheidsmeter. Leverbare kleuren midnight black en sunset silver.
Een stukje historie: YAMAHA in 1954 - In dit jaar produceert Yamaha haar eerste motorfiets. Dit model noemt men de YA 1. In het eerste jaar worden er 125 van verkocht. Dit resulteert in de oprichting van Yamaha Motor Co., Ltd. Genichi Kawakami werd daarbij aangesteld als Yamaha Motor's eerste directeur.
"Wanneer je iets maakt, maak het de beste dat er is." Met deze woorden als motto lanceerde het ontwikkelingsteam met al hun energie het eerste prototype. Deze werd tien maanden later, in augustus 1954, als eerste model gepresenteerd. De Yamaha YA-1 was een motor dat werd aangedreven door een luchtgekoelde tweetakt ééncilinder 125cc motorblok. Eenmaal af-fabriek werd het onderworpen aan een 10.000 km endurance test om de kwaliteit op de proef te stellen. En slaagde met glans.