Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Dikke Yamaha YZF R1
- Yoshimura dempers met een waanzinnig geluid
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
![](/media/images/motorjaarboek/2009/Yamaha/2009-YZF-R1-static-16_prv_tcm42-266160.jpg) |
Motor | Viertakt, viercilinder lijnmotor, 20 kleppen |
Boring x slag | 77|53.6 |
Cilinder inhoud | 998 |
Comp. verhouding | 12.4:1 |
Kleppen | 5 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Elektronische inspuiting met dubbele gaskleppen |
Ontsteking | TCI (digitaal) |
Vermogen | 175|128.7|125000 |
Max. koppel | 106.6|105000 |
Koppeling | olie bad |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.533 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | 290 |
ABS | nee |
Frame | Aluminium Deltabox V |
Vering voor | Telescoop, Ø 43 mm |
Vering achter | Swingarm (Link suspension) |
Remmen voor | Dubbele zwevende schijfrem, Ø320 mm |
Remmen achter | Schijfrem Ø220 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50 ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1415 |
Lengte | 2085 |
Breedte | 720 |
Hoogte | 1105 |
Zithoogte | 835 |
Drooggewicht | 173 |
Leverbare kleuren | Yamaha Blue, Competition White, Graphite |
Beschrijving | Hypermoderne racetechniek, rechtstreeks van het circuit!
Radiaal gemonteerde zeszuiger remklauwen met Ø 310 mm remschijven
Enorme prestaties: 189 pk bij 12.500 tpm bij extreem laag gewicht
YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle voor draadloos gasgeven)
YCC-I (Yamaha Chip Controlled Intake), variabele inlaatkanalen voor meer vermogen én koppel
Geoptimaliseerde stijfheid van frame en achterbrug
Slipperclutch
Lichtgewicht titanium uitlaatsysteem |
![](/icon-location.png) | Deventer, Overijssel |
![](/icon-tel.png) | 06-38357616 |
Wist u dat: In de motortaal "Rat bike" betekent: Ook wel afgekort tot rat. Een verwaarloosde motorfiets, die met ijzerdraad, touwtjes, isolatieband en elektriciteitssnoer aan elkaar hangt, maar wél rijdt. Onderdelen vallen er spontaan af en worden bij gebrek aan beter vervangen door iets dat toevallig voorhanden is, waardoor van de oorspronkelijke motorfiets vaak nog maar weinig te herkennen is. Waar het bij de authentieke rat bike-bezitter om gaat is zijn motorfiets rijdende te houden. Daarbij doet het er niet toe hoe die er uit ziet, als alles maar functioneert. Tegenwoordig is het voor een kleine groep motorrijders chique om op bestudeerde wijze een rat bike te creëren en daar goede sier mee te maken. In de Verenigde Staten bestaan rat bike-competities.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken