Nieuwsbrief:

Termaat Motoren


www.termaatmotoren.nl
024-3229575
Dealer van:Lid BOVAG

YAMAHA


Welkom bij TERMAAT MOTOREN NIJMEGEN. Officieel Yamaha dealer, is zeer ruim gesorteerd op het gebied van Helmen, Motorkleding en accessoires. Ons uitgebreide assortiment wordt uiteraard ondersteund door een professionele werkplaats. De vakbekwame monteurs staan garant voor: reparatie, revisie en periodiek onderhoud. Wij hebben +/- 60 occasions met 3 tot 12 maanden BOVAG garantie.
Alle motoren van Termaat Motoren
38 motoren gevonden
YAMAHA TMAX TECH MAX
YAMAHA TMAX TECH MAX
€ 11.999,- p/mnd klik hier
2022, 5154 Km
Merkdealer
YAMAHA TRICITY 300
YAMAHA TRICITY 300
€ 10.599,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KAWASAKI Z1000
KAWASAKI Z1000
€ 5.490,- p/mnd klik hier
2008, 21797 Km
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN DCT
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN DCT
€ 16.990,- p/mnd klik hier
2023, 10069 Km
APRILIA SPORTCITY CUBE 300
APRILIA SPORTCITY CUBE 300
€ 2.490,- p/mnd klik hier
2012, 18432 Km
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 12.799,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
YAMAHA TENERE 700
YAMAHA TENERE 700
€ 13.199,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KYMCO LIKE 125
KYMCO LIKE 125
€ 1.490,- p/mnd klik hier
2017, 14075 Km
YAMAHA X MAX 400
YAMAHA X MAX 400
€ 6.290,- p/mnd klik hier
2018, 20319 Km
Merkdealer
SUZUKI ADDRESS 110
SUZUKI ADDRESS 110
€ 1.990,- p/mnd klik hier
2020, 6634 Km
DUCATI MULTISTRADA 1260 S
DUCATI MULTISTRADA 1260 S
€ 10.490,- p/mnd klik hier
2018, 94925 Km
YAMAHA MT 07 Y-AMT
YAMAHA MT 07 Y-AMT
€ 9.799,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
YAMAHA FJR 1300 AS
YAMAHA FJR 1300 AS
€ 6.990,- p/mnd klik hier
2007, 28149 Mls
Merkdealer
YAMAHA TRACER 9 GT +
YAMAHA TRACER 9 GT +
€ 16.490,- p/mnd klik hier
2024, 8851 Km
Merkdealer
MV AGUSTA BRUTALE 800
MV AGUSTA BRUTALE 800
€ 7.990,- p/mnd klik hier
2013, 21699 Km
YAMAHA TMAX TECH MAX
YAMAHA TMAX TECH MAX
€ 17.199,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KYMCO AGILITY 200
KYMCO AGILITY 200
€ 1.790,- p/mnd klik hier
2019, 17720 Km
YAMAHA XS 650
YAMAHA XS 650
€ 7.990,- p/mnd klik hier
1979,
Merkdealer
YAMAHA VMX 1200 V MAX
YAMAHA VMX 1200 V MAX
€ 18.990,- p/mnd klik hier
1999, 1500 Km
Merkdealer
PIAGGIO MP3 500 LT HPE ADVANCED
PIAGGIO MP3 500 LT HPE ADVANCED
€ 6.990,- p/mnd klik hier
2019, 10937 Km
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion