Nieuwsbrief:

VBM Motoren

Alle motoren van VBM Motoren
77 motoren gevonden
SUZUKI SV 650 XA
SUZUKI SV 650 XA
€ 6.445,- p/mnd klik hier
2017, 821 Km
SUZUKI V-STROM DL 1000
SUZUKI V-STROM DL 1000
€ 4.995,- p/mnd klik hier
2004, 30548 Km
SUZUKI GSR 600
SUZUKI GSR 600
€ 4.495,- p/mnd klik hier
2010, 12693 Km
DUCATI SCRAMBLER CLASSIC
DUCATI SCRAMBLER CLASSIC
€ 6.995,- p/mnd klik hier
2016, 11965 Km
BMW R 1200 RT ABS
BMW R 1200 RT ABS
€ 10.695,- p/mnd klik hier
2014, 72172 Km
HARLEY-DAVIDSON SOFTAIL STANDARD
HARLEY-DAVIDSON SOFTAIL STANDARD
€ 8.995,- p/mnd klik hier
2006, 83256 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER CUSTOM XL 1200 C
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER CUSTOM XL 1200 C
€ 9.995,- p/mnd klik hier
2011, 21517 Km
YAMAHA XVS 650 DRAGSTAR
YAMAHA XVS 650 DRAGSTAR
€ 3.995,- p/mnd klik hier
2000, 10725 Km
YAMAHA FJR 1300 A
YAMAHA FJR 1300 A
€ 6.595,- p/mnd klik hier
2008, 67300 Km
SUZUKI GSF 650 SA ABS
SUZUKI GSF 650 SA ABS
€ 3.995,- p/mnd klik hier
2008, 18216 Km
APRILIA SHIVER 750
APRILIA SHIVER 750
€ 3.995,- p/mnd klik hier
2008, 53475 Km
HONDA PCX 125
HONDA PCX 125
€ 1.995,- p/mnd klik hier
2010, 31189 Km
HONDA GL 1800 GOLDWING ABS
HONDA GL 1800 GOLDWING ABS
€ 12.495,- p/mnd klik hier
2002, 45524 Km
DUCATI 851 STRADA
DUCATI 851 STRADA
€ 12.995,- p/mnd klik hier
1992, 54070 Km
HONDA VTR 1000 SP 1
HONDA VTR 1000 SP 1
€ 9.995,- p/mnd klik hier
2003, 40540 Km
MOTOBECANE U54C
MOTOBECANE U54C
€ 7.995,- p/mnd klik hier
1975,
HONDA CBR 900 RR FIREBLADE
HONDA CBR 900 RR FIREBLADE
€ 9.995,- p/mnd klik hier
1993, 37733 Km
SUZUKI GZ 250 MARAUDER
SUZUKI GZ 250 MARAUDER
€ 1.995,- p/mnd klik hier
2000, 11555 Km
YAMAHA XJ 6 ABS
YAMAHA XJ 6 ABS
€ 4.995,- p/mnd klik hier
2009, 23567 Km
YAMAHA MT 01
YAMAHA MT 01
€ 7.595,- p/mnd klik hier
2005, 34925 Km
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion