Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De YZ250 2-takt in het iconische blauw staat bij ons direct leverbaar in de showroom! Deze klassieker levert ongeëvenaarde respons en een explosief vermogen – perfect voor de echte liefhebber van puur 2-takt geweld.
- Bij Motorcross AAD bent u aan het juiste adres als het om aankoop, onderhoud of reparatie van uw motorfiets gaat. Met een oppervlakte van 700 vierkantemeter aan showroom zijn wij een van de grootste off-road winkels in Nederland. Hier kunt u alle benodige artikelen vinden die u nodig heeft voor het uit oefenen van uw sport.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 2-takt, 1-cilinder, membraaninlaat met YPVS |
Boring x slag | 66|72 |
Cilinder inhoud | 249 |
Comp. verhouding | 8.9 ~ 10.6 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Keihin PWK38S/1 |
Ontsteking | CDI |
Vermogen | |
Max. koppel | |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | kickstart |
Tankinhoud | 8 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Aluminium semi-dubbel wiegframe, veerweg 315 mm |
Vering voor | Upside-down voorvork, veerweg 300 mm |
Vering achter | Achterbrug, (Link-type veersysteem), veerweg 315 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 250 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 245 mm |
Voorband | 80/100-21 51M |
Achterband | 110/90-19 62M |
Wielbasis | 1446 |
Lengte | 2147 |
Breedte | 827 |
Hoogte | 1299 |
Zithoogte | 976 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Bij De Boer Motoren bent u aan het juiste adres als het om onderhoud of reparatie aan uw motorfiets gaat.
Stephan de Boer is al 8 jaar gespecialiseerd in het onderhouden en repareren van motorfietsen van het merk Yamaha, Ducati, Honda, Kawasaki, Suzuki, Triumph, KTM en BMW.
Bij ons kunt u terecht van een kleine onderhoudsbeurt, banden vervangen, schade reparatie tot motorblok revisie.
 | Bleiswijk, Zuid-Holland |
 | 0105216470 |
Wist u dat: In de motortaal "Off road" betekent: Met de off road, of de off the road-motorfiets, kan door het landschap worden gereden, waarbij modder, kuilen, mul zand en stenen kunnen worden getrotseerd. Off the road geeft aan dat de motorfiets niet primair is ontworpen voor het rijden op de weg, wat echter wel mogelijk is. De off road is een
kruising van een motorfiets voor gebruik op de weg en een crossmotorfiets. Hij heeft banden met een grof profiel en een
voorvork met een extra lange veerweg, waardoor hij hoog op de benen staat. Bovendien is een beschermplaat aangebracht die het carter tegen steenslag beschermt. Zoals veel trends is de off road-rage uit de Verenigde Staten komen overwaaien. Dat gebeurde in de tweede helft van de jaren zeventig. Yamaha was trendsetter met een eencilinder 250CC tweetakt. De Yamaha XT500, met eencilinder viertaktmotor, is zonder twijfel de
bekendste off road en bleek een betrouwbare motorfiets die zich in een grote populariteit mocht verheugen. De XT500
heeft inmiddels een aantal waardige opvolgers gekregen, waaronder de XT600. Een groeiende trend is het toenemend aantal cc’s dat de constructeurs in de off road-motorfietsen stoppen. De Yamaha XTZ750 Super Ténéré bijvoorbeeld heeft twee cilinders met een gezamenlijke cilinderinhoud van 750CC. Off road rijden is een avontuurlijke bezigheid, men komt op plaatsen waar men met de auto niet kan komen. Een off road-rijder heet in Frankrijk een randonneur, een wandelaar, iemand die wandelt met behulp van de motorfiets. De Engelsen spreken van dual sport als zij off road bedoelen en dat geeft duidelijker aan waarvoor deze motorfietsen in de praktijk worden gebruikt, namelijk op én naast de weg.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken