Nieuwsbrief:

Motor zoeken

MODELLEN 2024

Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Top Motoren Selectie

Advertentie

Like ons op facebook

Sorteer op:

BMW M 1000 RR, het eerste M model van BMW Motorrad

Met de S 1000 RR als basis heeft BMW met een veelvoud aan updates en upgrades een afgetrainde topatleet afgeleverd: de BMW M 1000 RR, het eerste M model van BMW Motorrad. Om als Olympische topatleet, of Supersporter zo je wilt, je te kwalificeren voor een plek op het hoogste podium moet je een goede palmares overleggen. De motor levert een maximumvermogen van 156 kW / 212 pk en weegt 192 kg. Deze motor is daarmee de krachtigste en snelste voor weggebruik geschikte motorfiets van BMW Motorrad. Met een koppel van 113 Nm sprint de superbike in 3,1 seconden van 0 naar 100 km/h. De motor is begrenst op een topsnelheid van 306 km/h.
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 31.900,- p/mnd klik hier
2022, 2900 Km
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 32.500,- p/mnd klik hier
2022, 3208 Km
Merkdealer
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 39.895,- p/mnd klik hier
2022, 500 Km
Merkdealer
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 42.000,- p/mnd klik hier
2023, 501 Km
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 44.750,- p/mnd klik hier
2023, 474 Km
Merkdealer

Supersport BMW M 1000 RR

De toepassing van alle aerodynamische kennis zorgt voor een later remmoment en de mogelijkheid tot eerder accelereren dankzij meer downforce. De gasreactie kent twee standen en met de Race Pro modus is de mate van motorrem in drie standen in te stellen. De BMW M 1000 RR biedt verder de Schakelassistent Pro, Launch Control, Hill Start Control Pro en Pit Lane-Limiter. De motor heeft ook dynamische tractie controle, een M remsysteem en andere technische toepassingen die je de motor optimaal laten beheersen.
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 45.145,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 45.817,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 45.950,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion