Nieuwsbrief:

MZ  TS 250/1 - 1976

Garantie: Ja
9 Km
Groen
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
TE KOOP AANGEBODEN:

Deze zeer unieke volledig gerestaureerde MZ TS 250A uit bouwjaar 1976 !

! let op ! dit is GEEN omgebouwde gewone MZ TS 250 dit betreft een originele Oost-Duitse landmacht motor welke vroeger in de DDR langs het ijzeren gordijn heeft gepatrouilleerd.

De MZ TS 250 is opzich momenteel in Nederland al vrij zeldzaam met slechts 34 exemplaren, maar de TS 250 A is met slecht 3 geregistreerde exemplaren waarvan dit er één is, wel uitzonderlijk zeldzaam ! (aantoonbaar feit via RDW) 

Gerestaureerd door een monteur welke bij een groot Oorlogs museum werkzaam is en dus weet waar hij mee bezig is, deze is de afgelopen jaren tot de laatste bout uit elkaar geweest en volledig gerestaureerd. Zowel optisch als technisch verkeerd deze dus in zeer goede staat. Bij de restauratie zijn voor het technische gedeelte nieuwe onderdelen gebruikt en voor de optische kant is er zoveel mogelijk behouden of New Old Stock onderdelen (zelfs de bouten zijn van DDR productie) gebruikt. Museumwaardig! 

Met originele lederen tas met overhoes, originele schep, sleutels, originele blauwe plaat met juiste cijfer / letter combinatie, slechts 9 kilometer gelopen na revisie! foto`s restauratie aanwezig.

Prachtig stukje historie waarbij je meer bekijks hebt dan met een nieuwe motor, en welke ook zeer zeker een betere investering betreft.


 
  • www.vandekolkmotoren.nl

    !! NU EXTRA SCHERPE PRIJZEN - BEL ONS VOOR DE BESTE DEAL !!

    Gespreid betalen is bij ons mogelijk, kijk op onze site voor meer informatie.

    Alle inruil mogelijk.

    Volg ons op:

    INSTAGRAM: @vandekolkmotoren
    FACEBOOK: @vandekolkmotoren

    Voordat u ons bezoekt kunt u het beste even van te voren bellen om teleurstelling te voorkomen.

    Openingstijden:

    Ma: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
    Di: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
    Wo: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
    Do: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
    Vr: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
    Za: 09:00 - 17:00

    Van de Kolk Motoren
    Kelvinstraat 27
    7701 BZ Dedemsvaart
    info@vandekolkmotoren.nl
    0625119798

    MOTOR VERKOPEN ? wij zijn het hele jaar door op zoek naar motoren en kopen deze graag van u in, interesse? u kunt ons bellen, appen of het contact formulier op onze site invullen.

    OP ZOEK NAAR ONDERDELEN ? Wij kunnen vrijwel elk onderdeel voor uw motorfiets bestellen, voor werkelijk elk type of merk! nieuwsgierig wat we voor u kunnen betekenen? neem gewoon eens vrijblijvend contact met ons op.






Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Van de Kolk Motoren
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1980 - Ontstaan van de Harley-Davidson Softail Bill Davis, een enthousiaste Harleyrijder en ingenieur uit St. Louis, ontwierp de softail halverwege de jaren zeventig. Zijn eerste ontwerp, waaraan hij in 1974 en 1975 werkte, had een cantilever-achterbrug die aan de onderkant roteerde en aan de bovenzijde veerde met de veren en schokdemper verborgen onder het zadel. Bij het uitwerken van zijn ontwerp bouwde Davis een prototype op basis van zijn Super Glide uit 1972. Davis patenteerde zijn ontwerp en nam contact op met Willie G. Davidson voor een vergadering in augustus 1976. Davidson was onder de indruk maar deed geen toezeggingen. Davidson antwoordde zes maanden later en liet weten dat het bedrijf het ontwerp op dat moment niet zou kunnen gebruiken, maar er nog steeds in geïnteresseerd was. Davis bleef het ontwerp ontwikkelen, waarbij het draaipunt en de verende delen zodanig werden aangepast dat de veren en schokdemper zich onder het frame bevonden en het draaipunt zich aan de bovenkant van de driehoekige achterbrug bevond. Hierdoor kon de traditionele Harley-Davidson olietank onder de stoel worden geplaatst. Davis probeerde het nieuwe ontwerp zelfstandig te produceren als de Road Worx Sub-Shock, maar de samenwerking die hij hiervoor had opgezet voldeed niet. Harley-Davidson-directeur Jeffrey Bleustein nam kort daarna contact op met Davis en begon met onderhandelingen om het ontwerp van Davis te kopen. Davis verkocht uiteindelijk zijn patenten, prototypen en machines aan Harley-Davidson in januari 1982. Na verdere tests en ontwikkeling werd Davis's ontwerp geïntroduceerd in juni 1983 als de 1984 Harley-Davidson FXST Softail.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van FANTIC
© 2000 - 2025 Motoroccasion