Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
06-08-2025
HOREON MOTOREN STOPT PER 1 OKTOBER 2025

HOREON MOTOREN STOPT!!!!
Met gemengde gevoelens wil ik jullie laten weten, dat ik na 30 jaar met veel passie en toewijding Horeon Motoren te hebben geleid, besloten heb om het bedrijf te beëindigen en wel
per 1 OKTOBER 2025, tot deze datum kunnen jullie uiteraard nog een afspraak inplannen voor onderhoud e.d.
Dit besluit volgt op het (bijna) bereiken van mijn pensioen gerechtigde leeftijd en het ontbreken van opvolging. Ik kijk met veel voldoening terug op de afgelopen jaren en wil jullie,
ook namens Anne en Patrick, oprecht bedanken voor het vertrouwen dat in Horeon Motoren is gesteld.
Bij onze collega Kawasaki dealer Motorstore te Uithoorn, waar wij jarenlang tot volle tevredenheid mee hebben samengewerkt, zijn jullie van harte welkom voor onderhoud, service en de nog lopende fabrieksgarantie. Ook voor een praatje of vrijblijvend een bakkie koffie zijn jullie bij Motorstore Uithoorn aan het juiste adres.
Meld je dan ook via https://motorstoreuithoorn.nl/inschrijven-motorstore-uithoorn/  aan voor de nieuwsbrief.

Ger Raven
 

Bron: Horeon Motoren

Een stukje historie: AERMACCHI in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in Italiƫ tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voerd hij de boring en slag van het blok op naar een ovalere 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer! Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos doorverbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk aggeerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een Golden Wing motorblok om in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van BENELLI
© 2000 - 2025 Motoroccasion